Skapa en lokal partienkät inför val 2022

Vad tycker egentligen våra kommunala politiker i klimat- och miljöfrågor?

Klimatkrisen och den snabba förlusten av biologisk mångfald är avgörande samhällsutmaningar. I den snabba omställning som krävs för att begränsa konsekvenserna och bygga ett hållbart samhälle framåt spelar kommunerna en avgörande roll. De kan påverka som myndighet, verksamhetsutövare, markägare och upphandlare.

Nu vill vi ha hjälp av dig att ta fram en partienkät som vi kan skicka ut till partierna i Kungsbacka kommun. Genom en enkät kan vi sätta press på partierna, guida väljare och utkräva ansvar.

Om du är nyfiken är du välkommen att vara med på ett första möte via teams den 27-jan 2022, kl 19.00. Där kan vi planera hur arbetat ska ska se ut och kan komma igång. Skicka mejl till kungsbacka@naturskyddsforeningen.se senast den 26-jan om du vill vara med, så bjuder vi in dig via möteslänk.

Väl mött,
Din Naturskyddsförening