KALLELSE TILL ÅRSMÖTE FÖR NATURSKYDDSFÖRENINGEN I KUNGSBACKA

Naturskyddsföreningen i Kungsbacka bjuder härmed in till digitalt årsmöte. Även icke-medlemmar som är nyfikna på vårt arbete (för tillfället även mycket inom hållbarhet), är hjärtligt välkomna!

När: 9-mars 2021
Tid: kl 19.00
Var: hemma hos dig via videolänk (Microsoft Teams)

1. Anmälan: Du deltar genom att först anmäla dig via mejl till kungsbacka@naturskyddsforeningen.se senast den 8-mars kl 22:00. I god tid till mötet kommer det att skickas instruktioner om hur det går till att ansluta dig med programmet Microsoft Teams.

Vid anmälan ska man uppge medlemsnummer eller personnummer.

2. Dokument: Bifogade till kallelsen finner ni följande handlingar inför årsmötet:
3. Föredrag:
Årsmötet avslutas med ett kort föredrag: Regenerativt jordbruk av Pernilla Alexandersson.
Regenerativt jordbruk, eller jordhälsa som Pernilla föredrar att kalla det, handlar om att på olika sätt gynna mikroorganismerna i jorden för att skapa näringsrika och levande jordar. Genom att ta hand om våra jordar på rätt sätt kan vi faktiskt lösa flera av dagens utmaningar.
För dig som vill bekanta dig med ämnet tipsar Pernilla om filmen ”Kiss the ground” på Netflix.

Pernilla Alexandersson bor i Allarängen där hon driver HemmaJord – odling av ekologiska grönsaker enligt principerna för regenerativt jordbruk.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till styrelsen på kungsbacka@naturskyddsforeningen.se

Vi ses på mötet,

Din Naturskyddsförening i Kungsbacka