Värna om vår historia och vår framtid

Hej kära medlemmar!

Nu har vi en vädjan till er!

I ett hållbart samhälle bör vi värna om vår historia såväl som vår framtid! Man bör också sträva efter att bevara och restaurera gamla byggnader istället för att riva och bygga nytt!

Därför har vi nu två önskningar!

För det första: Att Alléskolan bevaras, restaureras och används till vad som kan gynna Kungsbacka och dess invånare!

För det andra: Att Kungsbacka Hembygdsmuseum får vara kvar så att även kommande generationer får samma möjligheter till att förstå och uppleva känslan och betydelsen av vår historia. Skriv på denna namninsamling om du håller med!

1. Alléskolan:

Att bevara Alléskolan handlar om hållbarhet  flera plan. Dels är det inte hållbart att riva en funktionell byggnad för att bygga nyttDessutom upplevs byggnaden av många som vacker och kan i framtiden fungera som en mötesplats för många av Kungsbackas invånaresåväl gammal som ungByggnaden skulle kunna fungera som en mötesplats för olika verksamheter där grundtemat är hållbar utveckling ekologiskt och socialt.

Följ länken eller skriv på denna namninsamling om du håller med!

Bevara Alléskolan i Kungsbacka – Skrivunder.com

2. Hembygdsmuseum:

Följ länken eller skriv in hela texten nedan i webbläsaren för att nå namninsamlingen!

Vänliga Hälsningar,

Din Naturskyddsförening i Kungsbacka