Länsstämma NSF Halland 13-sep på Hamra golfklubb, Kungsbacka

Länsstämman inleds kl. 9.15 och avslutas med fika kl 15.00. Den formella delen av stämman börjar kl 10.00. Klockan 12.00 serveras en vegetarisk klimatsmart lunch och 13.00 blir det en utflykt med vandring genom naturreservatet Hördalen samt en guidning av arbetet med att omvandla golfbanan till en plats för biologisk mångfald.

Coronaanpassning:
Vi planerar för att hålla årsmötet och lunch ute på restaurangen vid Hamra Golfklubb. Vid dåligt väder måste mötet tyvärr hållas inomhus (vi skall undersöka möjligheten att följa årsmötet via datorn). Vid lunch och fika finns plats ute varav 20 matplatser är under tak för de som önskar.

Vägbeskrivning: Från E6 söder ifrån, ta avtagsväg 60 mot väg 158, Särö. Följ väg 158 genom två rondeller tills ni kommer till skylten Hamra golfklubb, på vänster sida.

Tåg från Halmstad kl. 8.02. Ankommer till Kungsbacka 9.00. Meddela Eva Anani (tel 070-96 94 024) om ni vill ha skjuts från Kungsbacka till Golfklubben

Ombud utsedda av kretsarna ombeds att anmäla sig till Anders Tullander, e-post: anders@tullander.se senast 14 dagar före stämman. Handlingar till stämman kommer att utsändas digitalt, därför motses uppgift om ombudens e-postadress. Handlingarna kommer även att läggas ut på Hallands NSF hemsida.

Kretsarna får sända ombud till länsstämman i förhållande till föregående års medlemstal enligt följande:
Upp till 1000 medlemmar = 4 ombud
1001-2000 medlemmar = 5 ombud
2001 eller fler medlemmar = 6 ombud

Motioner: Medlem och kretsar kan lämna motioner till länsstämman senast 16 aug till anders@tullander.se.

Anmälan till lunch och fika senast 1 sept till Ninia Sverdrup, e-post: ninia@sverdrup.se, tel: 070-24 86 381. Meddela ev. specialkost.

Naturskyddsföreningen i Kungsbacka och Hallands Naturskyddsförening hälsar alla hjärtligt välkomna (max 50 st deltagare).