Hållbarhetsgrupp i Kungsbacka – vill du vara med?

I höst startar vi en Hållbarhetsgrupp i Naturskyddsföreningen i Kungsbacka – vi vill gärna ha med dig!

Vi är många som har ett engagemang i frågan kring hur vi kan leva ett gott och hållbart liv. Alla er vill vi samla för att gemensamt ta tag i dagens hållbarhetsfrågor.  Vi vill ses regelbundet och diskutera, lära av varandra och arbeta för ett hållbart samhälle i Kungsbacka.

Vad kan vi tillsammans göra för att få en omställning från dagens resursslösande samhälle till framtidens hållbara samhälle? Det finns säkert många olika idéer kring vad man kan göra lokalt, allt från små åtgärder till större aktiviteter.

Anmäl ditt intresse till kungsbacka@naturskyddsforeningen.se, så återkommer vi till dig med mer information.

Planen är att starta upp efter sommaren, i vilken form det blir beror på corona-läget.

Varmt välkommen!