Slåttergille 4 augusti

Kom och lär dig att slå med lie och gynna samtidigt biologisk mångfald!

Vi startar söndagen den 4:e augusti klockan 11.00 med samling vid Torkelstorps hamn.

Med vidunderlig utsikt över Kungsbackafjorden och med sällskap av kor och en mångfald av växter slår vi åter igen ängen i Torkelstorp. I över 30 år har Naturskyddsföreningen underhållit ängen i Torkelstop med slåtter för att gynna de sällsynta ängsnycklarna. I år får vi även hjälp av slåtterexperten Jenny Nilson, som håller en kurs i hur du slår med lie för att kunna skapa din egen blomsteräng där hemma. Det finns ett antal liar att låna, även barnen kan få chans att testa under vuxens handledning.

Under dagen serveras fika för att hålla energin uppe men ta gärna med extra vattenflaska om det är varm.

Eventet är kostnadsfritt för föreningens medlemmar och anmälan är bindande. Vänligen meddela minst två veckan innan om du fått förhinder.

Anmäl dig via anmälningsformuläret i kalendern.

Ta med lie, kratta eller bara ett glatt humör och hjälp oss att hålla ängen öppen för fler arter!

Välkommen